Inrikes #95/2020

”Beslutet står fast”

Jonathan Öman inklippt över ett flygfoto över Alby.
Jonathan Öhman, kommunikationschef på Hembla, menar att bolaget är generösa med anstånd. Foto: Peter Knutsson, Johan Fredriksson/Creative Commons, Hembla

Den första december vräktes Ann-Katrin Hegvold från sin lägenhet på Albyberget, efter att ha bott där och betalat hyra i 22 år. Kommunikationschefen på Hembla svarar på frågor om vräkningen och säger att deras förvaltning har gjort allt den kan för sin före detta hyresgäst.

Jonatan Öhman är kommunikationschef på Hembla. På frågan om hur bolaget ser på vräkningar under pandemin svarar han att det är en lång process innan man kommer fram till en vräkning, och att Hembla följer Fastighetsägarnas riktlinjer som innebär att hyresgästerna kan begära anstånd.

Ger ni längre anstånd under pandemin?

Publicerad Uppdaterad

Prenumerera på Arbetarens nyhetsbrev

Box 6507
113 83 Stockholm
Tel: 08-522 456 70 (redaktionen)
[email protected]

Tidningen Arbetaren behandlar dina personuppgifter i enlighet med allmänna dataskyddsförordningen, (EU) 2016/679. Du hittar vår dataskyddspolicy här.

Prenumerationsärenden
Tel: 08-522 456 80
(måndagar kl 10-13)
[email protected]

Organisationsnummer: 556542-8413
Swishnummer för gåvor: 1234 809 984